Foto: Øyvind Andre Brusletten

onsdag 8. februar 2012

Tyngste tiden på året..

Veldig trøtt og ikke helt i slag om dagen.. Merker vintermånedene har gjort sitt, nå lengter jeg etter våren, solen, og sommer :)

Litt lei hest om dagen, men sånn er det hvert år på denne tiden, alt er så tungt og det er tiltak å sette igang. Det gjelder de fleste tror jeg og ikke bare meg som har et teit hjerte..
Mine stallvenninner har funnet løsninger som letter atbeidet i stallen for alle. Satt en rundball ut til alle hestene og funnet frem et akebrett så vi kan dra kanner med vann ut, istedenfor å løfte.  :)
Men innser at jeg ikke kan fortsette være på en dugnadsstall, hvis jeg ikke kan bidra likt til felleskapet.Det er ikke det at jeg ikke kan gjøre ting, det er det jeg gjør over tid som svekker hjertet. Hvis jeg hele tiden går over grensa...

Skal være sjeleglad for at vi har hatt en såpass fin vinter i år med lite kulde. Jeg fryser på hender og tær uansett hva jeg kler på, he he bruker tøffler året rundt. Kulda  er ikke bra for syke hjerter, merker det i form av tungpusthet og hoste. Skal helst ikke ut i over -10, men det må man jo :) får heller bare ta ting i slow motion og bruke litt lenger tid på ting, det er jeg forsåvidt vant til, men siden jeg er født 15-20min for seint har jeg lett for å stresse for å rekke ting, meg i et nøtteskall, stress er jo heller ikke akuratt godt for helsa..

Bibbi, min hjertevenninde sa til meg : Husk Janne, vi er ikke anderledes, vi må bare gjøre ting litt anderledes.
De ordene synes jeg var så fine :) Takk Bibbi <3

Så keep on smiling Blomberg, det kan bare bli bedre ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.